ÇAĞRI MERKEZİ, PANDEMİ VE NÜFUS ARTIŞI NEDENİYLE YOĞUN MESAİDE
02.12.2020
Bodrum Belediyesi Çağrı Merkezi’ne başvurular yerleşik nüfusun artması
ve pandemi dolayısıyla arttı.
Bodrum Belediyesi Basın Yayın ve
Halkla İlişkiler Müdürlüğü bünyesinde faaliyet gösteren “Çağrı Merkezi” 2020
yılında 11 aylık sürede 204 bin 585 çağrı aldı. Pandemi dolayısıyla ilçe
genelinde gerçekleşen yerleşik nüfus artışının da etkisiyle, Bodrum Belediyesi
Çağrı Merkezi tarafından 2020 yılında alınan çağrı sayısı, geçtiğimiz 4 yılın
toplamını yakalamış durumda.
Vatandaştan gelen şikayetlerin
çözülmesi, istek teşekkür ve önerilerin cevaplanmasıyla, vatandaş memnuniyetini
sağlamak amacıyla çalışan çağrı merkezi, 18 personel ile 7/24 hizmet esasına
dayalı olarak hizmet veriyor. Bodrum Belediyesi’nin “444 00 48” ve “153”
numaralı çağrı numaraları, 2020 yılı ocak ayından bugüne kadar toplam 204 bin
585 çağrı alırken, 2 bin 270 saat 32 dakika hizmet verdi. İletişim
teknolojilerinden en ileri düzeyde faydalanıp vatandaşa daha kaliteli ve hızlı
hizmet sunmayı amaçlayan merkez, haftalık ortalama 4 bin ile 4 bin 500 arası
çağrı alıyor.
Yarımadanın en uzak bölgesinde yaşayan vatandaşın
rahatlıkla Bodrum Belediyesi’nin ilgili birimlerine ulaşabildiği Çağrı Merkezi;
fen işlerinden temizlik işlerine, sosyal ve kültürel hizmetlerden park
bahçelere, sokak hayvanlarından zabıta denetimlerine kadar belediyeyi
ilgilendiren birçok talep, şikayet ve öneriyi kayıt altına alarak ilgili
müdürlüklere iletiyor. Aynı zamanda Bodrum Belediyesi sorumluluğunda olmayan
konularda da talepler kayıt altına alınarak, Muğla Büyükşehir Belediyesi, DSİ,
AYDEM, Türk Telekom, kaymakamlık ve emniyet müdürlüğü gibi diğer ilgili kamu
kurum ve kuruluşlarına yönlendiriliyor. Ayrıca Covid-19 tedbirleri kapsamında,
evden kısıtlı süreyle dışarı çıkabilen 65 yaş üstü vatandaşlardan gelen temel
ihtiyaç talepleri de hızlı bir şekilde ilgili müdürlükler tarafından
gideriliyor.
Telefon aramaları dışında, Bodrum
Belediyesi’nin mail, whatsapp, çözüm masası ve sosyal medya iletişim
kanallarıyla gelen şikayet ve talepler de çağrı merkezi tarafından kayıt altına
alınıyor. 2020 yılı ocak ayından bugüne kadar Bodrum Belediyesi’ne mail yoluyla
3 bin 65, whatsapp ihbar hattı kanalıyla
10 bin 434, sosyal medya ve dış kurumlar aracılığıyla ulaşan bin 515
talep ve şikayet çözüme kavuşturulmak üzere ilgili müdürlüklere iletildi.